• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
NIV Logo stuur

NIV

Een CCV erkend kennis- en opleidingsinstituut

  • Over ons
    • Over het NIV
    • Medewerkers
    • Vacature’s
      • Docent
  • Code 95
    nascholing
    • Nascholing chauffeurs – voor wie?
    • Praktijktrainingen
      • W01-1 | Het Nieuwe Rijden
      • W02-1 | Behaviour Based Safety
      • W02-1 | Rijvaardigheidsanalyse
      • W02-1 | Schadepreventie
      • W07 | Veilig werken met de vrachtauto (inclusief baantraining)
    • Theorietrainingen
      • U21 | EHBO voor onderweg
      • U22-1 | Slipbaantrainingen
        • U22-1 | Verkeersveiligheid I
        • U22-1 | Verkeersveiligheid 2 baantraining
        • U22-1 | Verkeersveiligheid special baantraining
      • U23 | Digitale tachograaf
      • U24-1 | Chauffeursdag
      • U37 | Veilig werken langs de weg
      • U37 | REVI pechhulp VACO/SVOB
      • U39-1 | Veiligheid en techniek
      • U45-E | Actualisering kennis vakbekwaamheid chauffeur
  • Bedrijven,
    overheids(hulp)diensten,
    verkeerseducatie scholen
    • Defensief rijden
    • Verkeersveiligheids- trainingen op onze slipbaan
      • Verkeersveiligheid I
      • Verkeersveiligheid II
      • Verkeersveiligheid special
      • Landbouwvoertuigen
    • Rijden met vrijstellingen en ontheffingen
    • Voorrangsvoertuigen
      • Rijopleiding initieel chauffeur voorrangsvoertuig met OGS
      • Bijscholing chauffeur voorrangsvoertuig met OGS
      • Rijopleiding OGS+ instructeur
      • E-learning hulpdiensten
    • Chauffeur rouwvervoer
    • Taxi/HAP chauffeur
    • Ongevalsimulator
    • Verkeerseducatie voor scholen
  • Trainingen op de slipbaan
    • Verkeersveiligheid I
    • Verkeersveiligheid II
    • Defensief rijden
    • Winteropleiding
    • Verkeersveiligheid special
  • Veilig werken
    langs de weg
    • Veilig werken langs de weg (code 95)
    • BLR 9101 | Verkeersregelaar
    • BRL9101 | Medewerker verkeersmaatregelen
    • BRL9101 | Vakman verkeersmaatregelen
    • BRL9101 | Specialist verkeersmaatregelen
    • Verkeerswetgeving voor de wegbeheerder
  • WRM bijscholing
    • WRM 64 | Wet en regelgeving RVV
    • WRM 65 | verhoogde rijvaardigheid
    • WRM 59 | Voorrangsvoertuigen
    • WRM 45 | ADAS
  • Event/bedrijfsuitje
    • Uw evenement bij het NIV
  • Contact

Taxi/HAP chauffeur

Voor de beroepsgroep taxichauffeur bieden wij een all-in opleiding aan waardoor u in het bezit komt van een volledige of beperkte chauffeurskaart taxi. Met de volledige chauffeurskaart mag u alle voorkomende vormen van taxivervoer uitvoeren. De beperkte chauffeurskaart heeft u nodig als er van tevoren afgesproken vervoer wordt uitgevoerd vanaf vaste locaties en via vaste routes. Om in het bezit te komen van de benodigde chauffeurskaart legt u bij het CBR/CCV een theorie- en praktijkexamen af. De opleiding bestaat uit een E-learning waarbij u onbeperkt kunt inloggen en de benodigde kennis in uw eigen tempo kunt opdoen. Deze E-learning is praktijkgericht met interessante casussen en aansprekende praktijkvoorbeelden. Ook kunt u uzelf, door middel van oefenexamens, optimaal voorbereiden op het theorie examen. Zo vergaart u op een prettige manier de kennis die nodig is voor zowel het theorie als het praktijkexamen.

De praktijkopleiding beslaat 2 dagen van 8 uur inclusief lunch. Daarbij krijgt u individueel les van een ervaren taxi rij-instructeur. U krijgt naast een gedegen voorbereiding op het praktijkexamen, ook de fijne kneepjes van het vereiste professionele rijgedrag aangeleerd. Onderwerpen en vaardigheden die aan bod komen zijn o.a.:

  • Verantwoorde en veilige verkeersdeelname
  • Professioneel rijgedrag
  • Voorkomen, herkennen en oplossen van storingen
  • Route, rijtijd en betalingen
  • Klantsoorten en gedrag
  • Afhandeling ongevallen

Aangezien veel huisartsen chauffeurs (HAP) de chauffeurskaart nodig hebben, is de opleiding te combineren met de opleiding rijopleiding chauffeur voorrangsvoertuig In dat geval bestaat de complete opleiding uit twee delen E-learning. Eén deel voor het CBR/CCV theorie examen, en het tweede deel om de voorgeschreven kennis op te doen om als chauffeur van een voorrangsvoertuig te worden opgeleid. De praktijk beslaat in totaal 4 dagen. De leerdoelen voor taxichauffeur worden dan uitgebreid met o.a.:

  • Brancherichtlijn spoedeisend medisch vervoer
  • Rijprocedure voorrangsvoertuigen
  • Incident management
  • Gebruik maken van ontheffingen
  • Rijden met hogere snelheid
  • Het rijden met optische- en geluidssignalen in alle voorkomende omstandigheden

Belangrijk: Lesvoertuig

Houd er rekening mee dat het lesvoertuig dient te worden aangeleverd door de opdrachtgever. Dit voertuig moet voldoen aan de eisen voor de inzet van optische en geluidsignalen, zoals voorgeschreven in de wetgeving.

Primaire Sidebar

Wilt u een opleiding inplannen, meer informatie of een offerte aanvragen? Neem dan contact op!

Bel ons (0342) 424 357
Stuur een e-mail
Vraag een offerte aan

Nederlands Instituut voor Verkeersveiligheid

Nijkerkerweg 121
3771 LA   Barneveld
0342 424 357
info@niv.nl

Footer

NIV
Nijkerkerweg 121
3771 LA   Barneveld
0342 424 357
info@niv.nl

Openingstijden
Maandag 08:00 – 17:00
Dinsdag 08:00 – 17:00
Woensdag 08:00 – 17:00
Donderdag 08:00 – 17:00
Vrijdag 08:00 – 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Bel ons (0342) 424 357
Stuur een e-mail
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Klachtenformulier

Link invoegen/bewerken

Geef de URL van de bestemming

Of link naar bestaande inhoud

    Geen zoekopdracht term opgegeven. Recente items worden getoond. Zoek of gebruik de pijltoetsen omhoog en omlaag om een item te selecteren.